3 Tips voor het gebruik van USPs bij e-mailmarketing

3 Tips voor het gebruik van USPs bij e-mailmarketing

E-mailmarketing levert veel resultaat op.

 

Maar e-mails moeten, net als landingspagina’s, worden geoptimaliseerd.

 

Zo kun je maximaal resultaat behalen…

 

en wordt iedere e-mailmarketingcampagne een succes.

Het belang van USPs bij e-mailmarketing

Je gebruikt op verschillende plekken op de website al USPs: de belangrijkste factoren die jouw website anders maken dan andere websites. Want door de USPs ook in de e-mails te noemen, kun je ontvangers aansporen om toch een product of dienst te kopen.

 

In iedere e-mail die je naar de ontvangers stuurt, komen de USPs weer naar voren. Deze ontvanger wordt er dan keer op keer op gewezen wat de belangrijkste redenen zijn om van jouw diensten of producten gebruik te maken.

 

Het is dus van belang de ontvangers regelmatig te herinneren aan de factoren die jouw bedrijf anders maken dan die van je concurrenten. Deze factoren worden namelijk vaak vergeten.

 

Zoals je op de volgende afbeeldingen kunt zien, kunnen USPs op allerlei verschillende manieren worden ingezet.

 E-mailmarketing USPs Vliegtickets

 

E-mailmarketing USPs Nelson

 

E-mailmarketing USPs Men at Work

1. Houd USPs kort

Je wilt zorgen dat ontvangers de USPs zo snel mogelijk kunnen begrijpen. Het is dus slim om deze zo kort mogelijk te houden. Schrijf geen lange zinnen waarin de USPs worden uitgelegd, maar probeer deze in enkele woorden samen te vatten.

 

  

Je kunt schrijven “Als je bij ons voor 18:00 bestelt dan leveren wij de producten twee dagen later”. Maar beter is om te schrijven “Voor 18:00 besteld, binnen 2 dagen in huis”.

 


Het gebruik van USPs moet dus zo veel mogelijk geoptimaliseerd worden, omdat de e-mail anders te lang wordt. Dit leidt ertoe dat de laadtijd van de e-mail aanzienlijk hoger ligt en minder ontvangers de e-mail helemaal zullen lezen.

2. Maak de USPs opvallend

Een ander belangrijk element bij e-mailmarketing is om de USPs zo goed mogelijk uit te lichten. Je wilt dat iedere ontvanger de USPs duidelijk ziet staan, zodat deze er bij iedere e-mail weer op wordt gewezen wat jouw bedrijf anders maakt.

 

De USPs moeten dus een opvallende kleur krijgen, maar mogen echter niet opvallender worden gemaakt dan de Call-to-action-knop in de e-mail. Probeer hiervoor dus een kleur te gebruiken die al regelmatig in de e-mail wordt gebruikt, zodat de Call-to-action-knop nog steeds de opvallendste kleur zal hebben.

 

Want USPs moeten blijven opvallen, maar het opvallend maken van een Call-to-action-knop blijft altijd belangrijker.

3. Gebruik pictogrammen om het duidelijker te maken

Pictogrammen helpen bovenstaande tips samen te voegen. Een pictogram biedt een duidelijk beeld van een USP. Denk bijvoorbeeld aan een vrachtwagen wanneer er over een USP met betrekking tot bezorging wordt gesproken.

 

Hetzelfde geldt voor een pictogram van een cadeau: het is direct duidelijk dat het om een cadeau gaat. Ieder pictogram heeft weer een andere betekenis en kan dus weer op een andere manier op de website worden ingezet.

 

Maar een pictogram zorgt er ook voor dat de USP een stuk opvallender is. Pictogrammen vallen snel op tussen tekst omdat het geen letter of leesteken is. Het is dus een bijzonder effectief middel om extra aandacht op de USPs te vestigen.

Deel jouw tips om USPs in e-mails te verwerken

Kun je aanvullend advies geven voor het verwerken van USPs bij e-mailmarketing? Laat dan een reactie onder dit artikel achter.


Heb je vragen over het gebruik van USPs bij e-mailmarketing? Plaats dan een reactie onder dit artikel.

Online marketing tips die jou helpen groeien

Online marketing tips die jou helpen groeien

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang iedere week tips die helpen om meer leads te genereren en klanten aan te trekken.

Je ontvangt iedere week nieuwe tips