Adwords-campagnes automatisch optimaliseren

Adwords-campagnes automatisch optimaliseren

Het opzetten van Adwords-campagnes kost veel tijd.

 

Je moet zoekwoorden zoeken en advertenties opzetten…

 

… maar ook meerdere omschrijvingen schrijven en splittesten.

 

Dit moest altijd handmatig gedaan worden.


Tegenwoordig kan dit sneller en kun je campagnes direct optimaliseren.

Haal altijd de meeste conversies

Een Adwords-advertentie handmatig instellen kost vanaf de start al veel tijd. En zodra je eenmaal klaar bent het met instellen van de advertenties moet je regelmatig checken om te optimaliseren.

 

Maar optimalisatie is wel ontzettend belangrijk. Pas wanneer je voldoende optimaliseert, kun je ervoor zorgen dat je zo veel mogelijk conversies behaalt terwijl je zo min mogelijk van jouw marketingbudget besteedt.

 

Adstage biedt een platform waarin je zeer eenvoudig splittests voor Adwords en andere advertentieplatforms kunt opzetten. Je stelt de Adwords-campagne in zoals je altijd al gewend was. Maar de data die uiteindelijk uit de prestaties van individuele advertenties stroomt wordt direct doorgevoerd om te optimaliseren.

 

Dit werkt als volgt:
Je stelt zelf eerst de zoekwoorden, koppen en omschrijvingen in. Op basis daarvan wordt de Cost-Per-Click berekend. Iemand klikt op de advertentie, gaat naar de website en wordt eventueel een conversie. Tot dusver verandert er weinig.

 

Maar zodra je 1000 kliks hebt over 10 verschillende advertenties, dan worden de veranderingen interessant. Want de ene advertentie zorgt voor 3 conversies uit 100 kliks terwijl de andere advertentie 10 conversies uit 100 kliks zal bezorgen.

 

Normaal moet je de conversie van iedere advertentie handmatig gaan bekijken en uitzoeken welke advertenties nu echt het beste presteren. Vervolgens haal je deze slechte advertenties eruit en laat je de juiste advertenties door lopen.

 

Maar Adstage voert deze optimalisatie helemaal vanzelf uit. Het meet hoe goed bepaalde advertenties converteren en zal op basis daarvan kijken welke advertenties moeten blijven en welke beter gepauzeerd kunnen worden. Dit is voordelig voor jouw marketingbudget, omdat slecht presterende advertenties zo in zeer korte tijd uit het systeem gehaald worden.

Importeer oude Adwords-campagnes

Het is vervelend om alle Adwords-campagnes die je tot nu toe hebt opgezet weer helemaal opnieuw te moeten instellen. Gelukkig biedt Adstage de mogelijkheid om al deze data direct vanuit het advertentieplatform te importeren. Zo kun je de campagnes die je tot nu toe hebt opgezet en die op dit moment lopen direct gebruiken om deze te optimaliseren.

 

Door middel van een importkoppeling haalt Adstage alle data van de huidige campagnes op. Alle zoekwoorden waarop jij op dit moment adverteert worden geïmporteerd. Hierbij horen natuurlijk ook de koppen en omschrijvingen die je bij advertenties gebruikt. Ieder onderdeel van deze advertentiecampagnes wordt met slechts één druk op de knop binnengehaald.

Adwords campagnes importeren met Adstage

En dat niet alleen; alle data die tot nu toe door Google Adwords is verzameld over deze advertentiecampagnes wordt ook direct naar Adstage gekopieerd. Dit houdt dus in dat je de resultaten die tot nu toe zijn behaald erg gemakkelijk kunt optimaliseren. De tool kijkt direct wat resultaten zijn en hoe dit overeenkomt met de resultaten die je wenst te behalen.

 

De importfunctie van Adstage is een van de grootste voordelen van de online tool. Het is niet alleen bijzonder effectief wat betreft tijd, maar biedt ook geweldige mogelijkheden om de huidige Adwords-campagnes zonder verdere moeite te analyseren en vervolgens te optimaliseren.

Stel voorwaarden op

Niet iedere Adwords-advertentie zal het resultaat opleveren dat je graag wilt behalen. Maar je wilt wel meedoen met de biedingen op de belangrijke zoekwoorden. Via het advertentieplatform van Adwords kun je dit gedeeltelijk automatiseren, maar dankzij Adstage kun je nog veel meer voorwaarden opstellen.

 Adwords campagnes automatiseren met Adstage

Wil je bijvoorbeeld alleen adverteren op bepaalde tijden op een dag? Dan kun je hier speciale triggers voor instellen. Dit kan met Adwords ook, maar dan kun je geen aanvullende voorwaarden instellen. Bij Adstage kun je aanvullende voorwaarden instellen, zoals “Als de gemiddelde kosten per klik op maandag tussen 2 en 3 euro liggen, verhoog mijn bod dan met 10 cent”.

 

Dit zorgt ervoor dat je gedurende deze tijdstippen ook boven jouw concurrenten uitkomt. Maar het kan ook gebruikt worden om geld te besparen:

“Als ik op maandag tussen 10 en 15 uur minimaal op plek 2 sta en 1 euro per klik betaal, verlaag mijn bod dan met 10 cent”. Zo kun je voorkomen dat je de hoofdprijs betaalt voor een bod terwijl de concurrenten op dat moment bijvoorbeeld helemaal niet adverteren.

 

Alle voorwaarden die je binnen Adstage kunt opzetten zijn erop gericht om: 1) meer conversies te behalen, 2) meer uit jouw marketingbudget te halen en 3) minder van jouw marketingbudget te verspillen aan kliks die te duur zijn.

Stel doelen in om te optimaliseren

Je moet bij Adwords doelen instellen om het advertentiebudget zo effectief mogelijk te spenderen. Dan kun je Adstage inzetten om deze doelen te bereiken en de advertentiecampagnes steeds verder te optimaliseren. Zo kom je dagelijks steeds dichter bij jouw doel.

 

Je wilt bijvoorbeeld een conversiepercentage van 5% behalen op een specifieke landingspagina. Binnen Adstage stel je in dat je deze conversie wilt behalen en voor welke datum je deze conversie wilt behalen. Vervolgens wordt er getracked welke resultaten iedere advertentie genereert en hoe dit met doelen samenhangt. De slecht presterende advertenties worden verwijderd.

Adwords campagnes voorzien van doelen met Adstage

Met ieder doel wordt binnen Adstage rekening gehouden, zodat je ervoor kunt zorgen dat de online marketing-campagnes die je opzet ook echt de resultaten bieden die je wilt zien. En deze resultaten worden daarbij grafisch ook nog eens zeer mooi weergegeven.

Download alles in duidelijke rapporten

Het advertentiebudget dat je maand op maand besteedt moet vanzelfsprekend wel duidelijk worden weergegeven. Maar nog belangrijker is om de conversies en de omzet die je hiermee behaalt te kunnen inzien. Je moet normaal gesproken handmatig de resultaten van Adwords meten. Dankzij de duidelijke rapporten van Adstage is het zeer gemakkelijk om te kijken hoeveel je per maand uitgeeft en wat dit op zowel korte als lange termijn voor resultaten biedt.

 

Dit zorgt ervoor dat je aan het eind van iedere maand kunt zien hoe goed jouw marketingbudget besteed is. Daarbij kun je ook bekijken welke stappen je kunt ondernemen om deze online marketing-campagnes nog verder te verbeteren, om zo de conversie op landingspagina’s nog verder te stimuleren.

Adwords campagnes rapportage via Adstage

De rapporten geven bijvoorbeeld aan welke zoekwoorden de beste resultaten bieden, welke koppen en omschrijvingen voor de hoogste conversies zorgen en welke kosten hiervoor zijn gemaakt. Al deze data wordt vervolgens in een overzicht weergeven, maar kan ook weer automatisch verder gebruikt worden om de Adwords-campagnes te optimaliseren.

Alles-in-één-oplossing

Adstage is een alles-in-één-oplossing die bijzonder effectief is als je bezig bent met Adwords-advertenties. De tool kan daarbij ook gebruikt worden voor andere advertentiekanalen, zoals social media. Vrijwel iedere online marketingcampagne is met de software te optimaliseren.

Online marketing tips die jou helpen groeien

Online marketing tips die jou helpen groeien

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang iedere week tips die helpen om meer leads te genereren en klanten aan te trekken.

Je ontvangt iedere week nieuwe tips