Meer verkopen dankzij vertrouwen op de landingspagina

Meer verkopen dankzij vertrouwen op de landingspagina

Potentiële leads en klanten blijven alleen op de website wanneer zij jouw bedrijf vertrouwen.

 

Zodra zij op jouw website komen dan beslissen zij in 5 seconden of zij alles vertrouwen…

 

… en jij kunt gelukkig zelf zorgen dat het vertrouwen van de bezoeker toeneemt.

 

In dit artikel lees je hoe je dat effectief kunt doen.

Vertrouwen zorgt voor hogere conversie

Je wilt natuurlijk zo veel mogelijk bezoekers omzetten naar een lead of klant laten worden. Hoe meer bezoekers jouw bedrijf zullen vertrouwen, hoe hoger de conversie op jouw landingspagina.

 

Iedere bezoeker die op de landingspagina komt heeft hier een bepaald gevoel bij. Het is belangrijk om dit gevoel zo snel mogelijk om te zetten naar positieve emoties. Zo ziet de bezoeker dat zij jouw bedrijf kunnen vertrouwen en nemen zij eerder een product of dienst af.

 

Er zijn allerlei elementen die het vertrouwen van de bezoeker beïnvloeden. Je kunt bijvoorbeeld recensies van klanten die het product of de dienst al hebben gebruikt inzetten om te zorgen voor meer vertrouwen.

 

Maar ook marktgerelateerde keurmerken bieden een sterker vertrouwen. Uiteindelijk zal ieder element helpen om meer vertrouwen bij de bezoeker op te wekken en er dus in resulteren dat jij een hogere conversie op de landingspagina hebt.

Vertrouwen versterken met de headline

De headline op de landingspagina is een belangrijk element. Je wilt de bezoeker direct uitleggen wat zij met jouw product of dienst kunnen doen en wat het anders maakt tegenover alternatieven.

 

Je kunt de headline daarbij ook inzetten om het vertrouwen bij de bezoeker te versterken. Omdat de headline vaak het eerste element op de landingspagina is dat de bezoeker leest, is dit het ideale middel om meer vertrouwen te wekken.

 

In de voorbeelden voor headlines wordt onder andere de headline van Werkspot genoemd. Het platform zet de headline in om het vertrouwen van de bezoekers te versterken. Door “professionele vakman” in de headline te gebruiken weten bezoekers dat zij via Werkspot altijd te maken krijgen met een betrouwbare vakman die weet hoe de klus moet worden uitgevoerd.

Landingspagina headline Werkspot

Subheadline inzetten voor een hogere conversie

Je kunt de subheadline (de tekst onder de headline) ook inzetten om het vertrouwen te versterken. Omdat je in de subheadline vaak meer ruimte hebt om belangrijke argumenten te geven, is dit een goede plek om bezoekers meer over jouw bedrijf te vertellen.

 

Eerder las je al op Blog4Leads hoe je een goede subheadline kunt schrijven. In dit artikel wordt de landingspagina van Usabilla als voorbeeld gegeven. Zij zetten in de subheadline een vertrouwenversterkend element in: zij beschrijven hoeveel klanten inmiddels al succesvol van hun software gebruik hebben gemaakt.

Subheadline Usabilla

Door aan te geven dat een groot aantal mensen of bedrijven jouw producten of diensten hebben gebruikt of gebruiken, versterk je het vertrouwen van de bezoeker. Deze voelt zich beter wanneer tientallen, honderden of – in dit geval – tienduizenden anderen succesvol met het product of de dienst hebben gewerkt.

Hogere conversie dankzij recensies

Of je nu recensies verzamelt via een recensieplatform zoals Feedback Company of via Google Mijn Bedrijf recensies binnenkrijgt; je kunt er een hogere conversie op de landingspagina mee krijgen. Omdat iedere bezoeker en potentiële klant ziet dat anderen tevreden waren over jouw product of dienst, is de kans groter dat zij jouw website vertrouwen.

 

Recensies zijn een geweldige manier om meer conversies te krijgen. Het kost bovendien weinig tijd om de recensies te verzamelen. Je kunt iedere klant vragen om een recensie achter te laten wanneer jij het product of de dienst hebt geleverd.

 

Gebruik opvallende widgets en blokken op jouw landingspagina om de bezoekers te overtuigen. Recensieplatforms zoals Feedback Company bieden handige widgets aan die je direct op de landingspagina kunt gebruiken.

 

Maar je kunt ook recensies die je via e-mail van klanten hebt ontvangen op de landingspagina inzetten. Denk hierbij aan de respons die je van klanten krijgt wanneer je het product of de dienst hebt geleverd. Vraag daarom na levering altijd of alles naar wens was en hoe de klant het heeft ervaren. Je kunt de recensie vervolgens (met toestemming van deze klant) op de landingspagina gebruiken.

Meer vertrouwen door herkenning

Bij traditionele advertenties, zoals televisiereclames, wordt deze methode al tientallen jaren ingezet. Door gebruik te maken van herkenbare personen, zoals bekende Nederlanders, wordt het vertrouwen bij de consument sterker.

 

Je kunt dit vertrouwenversterkende element ook online inzetten. Als je bijvoorbeeld binnen de B2B-markt producten of diensten levert, dan kun je de merklogo’s van tevreden klanten op de landingspagina gebruiken. Zo ziet iedere bezoeker direct welke bedrijven er in het verleden met jou hebben samengewerkt of waar jij nu voor werkt.

 

Het gebruik van merklogo’s op de landingspagina werkt nog beter wanneer je dit combineert met recensies. Je zorgt dat bezoekers zien dat bepaalde bedrijven zeer tevreden waren over wat je levert. Als je in het verleden met bekende bedrijven hebt samengewerkt, dan is het slim om hen om een recensie te vragen. Plaats de recensie vervolgens op de landingspagina, inclusief het herkenbare logo van het bedrijf.

Meer verkopen met een keurmerk

Er zijn ontzettend veel keurmerken. Je hebt bijvoorbeeld het keurmerk van Thuiswinkel.org, maar ook van Paypal, Norton en ICT Waarborg. Ieder keurmerk heeft weer een andere betekenis. Zo voldoen webwinkels met het Thuiswinkel-keurmerk bijvoorbeeld aan zeer specifieke eisen omtrent levering en garantie van producten.

 

De keurmerken die aan jouw website zijn uitgereikt kunnen worden ingezet om meer te verkopen. Het zijn extra vertrouwenversterkende elementen die ervoor zorgen dat bezoekers sneller een aankoop zullen doen.


Zo bleek uit een splittest van Blue Fountain Media dat het toevoegen van een keurmerk van VeriSign maar liefst voor 42% meer conversies zorgde. Het is slechts een kleine toevoeging aan het formulier, maar heeft een gigantische impact op de resultaten die deze specifieke landingspagina behaalde.

Bied bezoekers een garantie

Een garantie kan bezoekers aanzetten om toch een aankoop te doen. Wanneer de bezoeker weet dat zij bij de aankoop een bepaalde garantie hebben, zoals ‘niet goed, geld terug’, dan versterkt dit het vertrouwen. Zij weten hierdoor dat, wanneer zij niet helemaal tevreden zijn, het aankoopbedrag in ieder geval teruggestort zal worden.

 

Op een groot aantal landingspagina’s worden daarom kleine badges geplaatst die gericht zijn op het aanbieden van een garantie. In een case study van Virtual Website Optimizer werd het verschil in conversies met en zonder deze badge gemeten. Het toevoegen van de garantiebadge zorgde voor 32% meer conversies.

 

De garantie wordt bij veel websites gebruikt om het vertrouwen toe te laten nemen. Denk aan de 100% tevredenheids-garantie, de garantie op retour binnen 14 dagen en garanties dat het pakketje de volgende dag al wordt bezorgd. Iedere vorm van garantie biedt weer andere voordelen en spreekt weer andere potentiële klanten aan.

 

Bedenk daarom een garantie die goed aansluit bij het product of de dienst die je aanbiedt, en welke ervoor zal zorgen dat potentiële klanten sneller een aankoop zullen doen. Sluit je bijvoorbeeld aan bij een organisatie zoals Thuiswinkel.org of reisorganisatie SGR om klanten het extra element voor vertrouwen te geven.

Plaats jouw vragen over vertrouwen op de landingspagina

Heb je vragen over hoe je het vertrouwen bij bezoekers van jouw landingspagina kunt versterken? Laat het dan weten in de reacties. Wij beantwoorden jouw vraag graag.

 

Heb je aanvullende tips over het versterken van vertrouwen op landingspagina’s? Plaats dan een reactie onder dit artikel.

Online marketing tips die jou helpen groeien

Online marketing tips die jou helpen groeien

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang iedere week tips die helpen om meer leads te genereren en klanten aan te trekken.

Je ontvangt iedere week nieuwe tips